Social Media Tips

اکسپلور اینستاگرام : آموزش ۰ تا ۱۰۰ تب اکسپلور اینستاگرام

 

اکسپلور اینستاگرام با تجربه ای که اکثریت اشخاص موفق این شبکه اجتماعی در اختیار دیگران گذاشتند یکی از بهترین راه ها برای افزایش دادن فالوورهاست.

زمانی که میزان سرچ پستی که گذاشتید یا بهتر بگم میزان لایک و دیده شدن پست شما از طرف دیگران بالا بره می تونید منتظر سیل عظیمی از فالوورها باشید.

 

بازار تبلیغاتی شما در واقع بیشتر با دیده شدن در اکسپلور معنا پیدا می کنه.

 

حالا آیا می تونیم کاری کنیم که پست ما بیشتر در این تب نمایان شود؟بله البته قطعی نیست

 

در این مقاله می خواهم راهکارهایی را به شما آموزش بدهم که کمک می کند پستتان در تب اکسپلور اینستاگرام به نمایش در بیاید و بتوانید از این طریق فالوورهای هدفمند و اکتیو جذب کنید.


  منبع: socialtradia

برای مطالعه سریع هر بخش، روی عنوان آن کلیک کنید.


 

اکسپلور اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد؟

 

اکسپلور اینستاگرام یکی از تب های این برنامه اجتماعی است, که یکسری پست های پیشنهادی را برای کاربران به نمایش می گذارد, حالا این جاست که سوال پیش می آد این پست ها چجوری در اکسپلور قرار می گیرند؟

 

الگوریتم کلی نمایش و پیشنهاد پست ها در تب اکسپلور اینستاگرام بدین شکل است :

 

اینستاگرام در حقیقت نسبت به میزان علاقه شما به یک موضوع اکسپلور شما رو تشکیل میده

 

به طور مثال اگر دقت کنید اکسپلور شما تشکیل شده از پست هایی که شما صفحاتشون رو فالوو یا لایک میکنید.

درواقع اگربیشتر دقت کنید، در پایین پست هایی که در صفحه اکسپلور اینستاگرام نمایش داده می شود، عبارت هایی ر امیبینید، همانند :

 

  • Based on Photos You Like : براساس عکس هایی که لایک کرده اید.

  • Based on Posts You Saved : براساس پست هایی که سیو کرده اید.

  • Similar to Accounts You Interact With : براساس اکانت هایی که با آنها تعامل داشته اید.

  • Based On People You Follow : براساس افرادی که فالو کرده اید.

  • Based On Video You Have Watched : براساس ویدیوهایی که مشاهده کرده اید.

 

به عنوان مثال اگر شما صفحه خواننده مورد علاقتون رو دنبال میکنید و آن را لایک میکنید اکسپلور اینطور برداشت میکند که شما به دیدن ویدئوها  یا پست های این چنینی علاقه دارید و با گذشت زمان مقدار زیادی از انگونه پست ها در اکسپلورتون دیده میشه.

پس نتیجه میگیریم که محبوب باشیم.

و اینکه اگر هفت گزینه ای رو که در پایین ذکر میکنیم رعایت کنید شما هم میتوانید یکی از مخاطبان محبوب اینستاگرام باشید:

 

۱) مخاطبان خود را بشناسید

۲)هشتگ ها رو فراموش نکنیم.

۳) کاربران را مشتاق به فعالیتمربوط به هدفتون در صفحتون و دعوت کنید.

۴) تگ کردن را فراموش نکنید.

۵) در بهینه ترین حالت حضور پیدا کنید.

۶) پست و محتوای بی نقصی ایجاد کنید!

۷) لایک و کامنت خود را با روش های متعدد بالا ببرید!

 

+ نوشته شده در  شنبه 27 بهمن 1397ساعت 2:38  توسط allen wessinger 

معرفی روشی برای انتخاب هشتگ

هشتگ، علاوه بر اینکه محتوای ما را به افراد بیشتری نشان می‌دهد، باعث می‌شود که افرادِ باکیفیت‌تری، محتوای ما را ببینند. منظورم این است که اگر در انتخاب هشتگ وسواس به خرج دهیم، قطعا افرادی که از طریق آن هشتگ، محتوای ما را می‌بینند، مخاطب اصلی ما و بازار هدف ما خواهند بود. چه دلیلی دارد فقط به خاطر اینکه تعداد افراد بیشتری ما را ببینند، از هر هشتگی استفاده کنیم؟ افرادی که حتی علاقمند به ما و محتوای ما و محصول ما نیستند، چه برسد به اینکه بخواهند مشتری ما و یا فالوئر ما و یا حتی مخاطب ما شوند.

به نظرم باید از هشتگی استفاده کنیم که مرتبط با محتوایی است که منتشر کرده‌ایم، نه هشتگی که صرفا معروف است و تعداد پست‌های زیادی با آن منتشر شده و می‌شود.

ما در تکنولایف چگونه هشتگ انتخاب می‌کنیم؟

روش ما قطعا تنها روش نیست. اما از آن جواب گرفته‌ایم و با جستجویی هم که کرده‌ایم، به روش‌های کاملا متفاوتی نیز برخورد نکرده‌ایم. روش ما از فرآیندهای مختلف ایجاد شده که برایتان در ذیل می‌نویسم. برای بهتر شدن متن، فرض کنیم که خودم هشتگ را انتخاب می‌کنم.

ابتدا می‌بایست سبدی از هشتگ‌های مختلف را انتخاب کنم. روشی که برای انتخاب هشتگ به‌کار می‌برم را نوشته، و پس از آن با ذکر چند مثال، این مطلب را ادامه می‌دهم و در انتهایش چند نکته را مطرح می‌کنم.

  • به سایت hashtagify.me  می‌روم و در فیلد موجود در سمت راست بالای سایت، برخی کلمات و یا عباراتی که به ذهنم می‌رسد و فکر می‌کنم که ممکن است هشتگ مناسبی برای محتوایم باشند، جستجو می‌کنم. این سایت به من نشان می‌دهد که معمولا چه کلمات و عبارات دیگری به عنوان هشتگ در کنار هشتگی که من سرچ کرده‌ام، به کار می‌روند. تمام هشتگ‌هایی که جستجو کرده‌ام و هشتگ‌های مرتبط با آنها را یادداشت می‌کنم. البته این سایت بر اساس هشتگ‌هایتوییتر به ما خروجی می‌دهد اما برای اینستاگرام و موارد مشابه نیز کاربرد دارد.

    • من سونی را جستجو می‎کنم. برخی هشتگ‌های مرتبط با هشتگ سونی را در دایره‌هایی به من نمایش می‎‌دهد. هر چه دایره‌ها بزرگتر باشد، میزان پست‌هایی که با آن هشتگ‌ها منتشر شده، بیشتر است. مثلا در اینجا هشتگ‌های تبلت، xperia، اکسپریا، sony، گوشی، پرچم_دار و چند هشتگ دیگر را به من نمایش داد.روش انتخاب هشتگ

    • در چند خط بالاتر، نوشتم که این سایت بر اساس هشتگ‌های توییتر به ما خروجی می‌دهد و می‌توان به آن استناد کرد اما باید برخی موارد را درنظر گرفت. مثلا هنگامی که هشتگ شعبانعلی را جستجو می‌کنیم، هشتگ مرتبط رارادیومذاکره اعلام می‌کند، درصورتیکه که هشتگ رادیومذاکره در اینستاگرام در زمانی که این متن را می‌نویسم، دو پست دارد اما در توییتر، تعداد پست‌های بیشتری دارد.

    • چگونه از طریق کامپیوتر متوجه شویم که هر هشتگ در اینستاگرام، چند پست دارد؟  فرض کنیم که ما به دنبال تعداد پست‎های هشتگ سونی در اینستاگرام هستیم.به سایت اینستاگرام رفته و وارد حساب کاربری‌مان می‌شویم. پیس از وارد شدن به سایت، از طریق قسمت Search موجود در بالای صفحه می‌توانیم هر هشتگ و یا نامی که موردنظرمان است را جستجو کنیم. سونی را در قسمت Search می‌نویسیم و از لیستی که باز می‌شود، #سونی را انتخاب می‌کنیم. مشاهده می‌کنیم که در حال حاضر ۴۲۳۷۴ پست دارد.روش انتخاب هشتگ

    • چگونه از طریق موبایل متوجه شویم که هر هشتگ در اینستاگرام، چند پست دارد؟  باز هم فرض کنیم که ما به دنبال تعداد پست‎های هشتگ سونی در اینستاگرام هستیم. در برنامه‌ی اینستاگرام روی موبایل‌مان، گزینه‌ی ذره‌بین را لمس کرده و سپس گزینه‌ی Tags را لمس می‌کنیم. در محل مربوط به جستجو، سونی را تایپ کرده و آن را جستجو می‌کنیم. اینجا هم همان ۴۲۳۷۳ پست را نمایش می‌دهد.

روش انتخاب هشتگ

  • می‌توانیم از همکار خودمان (شاید هم رقیب) ایده بگیریم. آنها از چه هشتگ‌هایی استفاده می‌کنند؟ البته برخی اوقات ممکن است تمایل داشته باشیم که هشتگ‌هایی که آنها انتخاب کرده‌اند را انتخاب نکنیم و رقابتی بر روی افرادی که قرار است هشتگ رقیب و همکار ما را ببینند، نداشته باشیم و ما هشتگ دیگری را انتخاب کنیم که باعث انتخاب افراد دیگری شود. پس در هر صورت نیاز است که هشتگ‌های رقیب خود را بررسی کنیم.

  • برخی اوقات، محصول و خدمات ما توسط افرادی که در اینستاگرام شناخته شده و معروف و اصطلاحا influencer (تاثیرگذار) هستند، معرفی و تبلیغ می‌شود. منظورم اشخاصی است که تعداد فالوئر زیادی دارند. ممکن است آنها نیز هشتگ‌هایی را استفاده کرده باشند. البته شاید حتی آنها هم هشتگ مناسب را به کار نبرده باشند اما بهتر است درصورتی‌که چنین افرادی را در زمینه‌ی شغل و یا مارک تجاری که  برای آن فعالیت می‌کنیم، می‌شناسیم، پست‌های آنها را بررسی کنیم.

  • از هشتگ‌های مرتبط با یکدیگر استفاده کنیم. در این مورد می‌توانیم از اینستاگرام نیز کمک بگیریم. اما باید این نکته را مدنظر قرار دهیم که هر چقدر تعداد پست‌های یک هشتگ و تعداد استفاده از یک هشتگ بیشتر باشد، به همان نسبت نیز پس از انتشار محتوای خودمان با آن هشتگ، زودتر از دید سایرین خارج شده و به انتهای لیست آن هشتگ می‌رویم.

مثال اول:

فرض کنیم که می‌خواهیم برای گوشی جدید سونی، پستی را منتشر کنیم. مدل این گوشی Xperia XZ Premium Dual بوده و در حال حاضر به عنوان پرچم‌دار گوشی‌های سونی از آن یاد می‌شود.

اول، سبد کلماتی که را به ذهنم می‌رسد را می‌نویسم:

سونی، اکسپریا، گوشی، اندروید، پرچمدار، xzpremium، xzpremiumdual، xperiaxzpremiuam, xperiaxzpremiumdual, sony،xperia

دوم، به سایت hashtagify.me می‌روم و برخی و یا تمام کلمات فوق را در آن جستجو می‌کنم. نتیجه به این شکل می‌شود:

  • نتیجه سونی شد: گوشی، پلی، تبلت، اکسپریا، پرچم_دار، پیشرو، پوشیدنی، sony، xperia ,…

  • نتیجه sony شد: samsung, android, camera, ps3, playstation , iphone, ps4, xperia , …

  • نتیجه پرچمدار شد: ممنوع‌الخروج، نعمتی، تیروکمان، پارالمپیک

  • ……..

و به همین ترتیب می‌توانیم ادامه دهیم و شاید هشتگی که به ذهن ما نرسیده باشد را نیز پیدا کرده و به سبد خود اضافه کنیم.

سوم، به اکانت رقیب یا همکار خود می‌رویم و هشتگ‌هایی که او استفاده کرده است را نیز بررسی می‌کنیم. این بررسی می‌تواند به دو دلیل باشد. یکی اینکه ما بخواهیم آن هشتگ را به کار بریم و دیگر اینکه ما نخواهیم آن هشتگ را به کار بریم و در نتیحه از هشتگ‌‌هایی که او استفاده کرده، استفاده نکنیم و با استفاده از سایر هشتگ‌ها، بازار متفاوتی را هدف بگیریم. در هر صورت، بهتر است که رقیب و همکار را نیز بررسی کنیم.

من به اکانت sonyxperiafarsi در اینستاگرام می‌روم و پست‌هایش را بررسی می‌کنم. ترجیح می‌دهم که از هشتگ‌های او نیز استفاده کنم، چرا که اکانت رسمی سونی‌موبایل‌ایران در اینستاگرام است. به پست‌هایی که در مورد گوشی Xperia XZ Premium Dual است سر می‌زنم و دستآورد من از تمام پست‌ها، این هشتگ‌ها می‌شود: sonymobile ،xperiaxzpremium ،xzp،new ،best، سونی، سونی_موبایل. / همین‌جا بگویم که دلیلی ندارد ما از best یا new و یا هر کلمه مشابه دیگری که معنای بسیار کلی و عام دارد، استفاده کنیم. برخی‌ها شاید بگویند که می‌خواهند به کاربر اطلاع دهند که این گوشی جدید است و یا بهترین گوشی است. به نظر من اگر با کاربر حرف بزنیم و همین موارد را در قالب کلمات بیان کنیم، بهتر است نسبت به زمانی که بخواهیم از طریق هشتگ صحبت کنیم. هشتگ، کاربرد دیگری دارد.

چهارم، به اکانت افراد تاثیرگذار یا influencer هایی می‌روم که سونی را نیز تبلیغ می‌کنند. خوشبختانه برای سونی نیز این افراد در ایران وجود دارند اما متاسفانه من دلیل انتخاب برخی آنها را در کنار سایر افرادی که وجود دارند، متوجه نشدم.

به اکانت فرشید کله‌گنده می‌روم. نسبت به سبدی که تا کنون جمع کرده ام هشتگ خاصی پیدا نمی‌کنم جز ۹۶۰fps که به معنای ۹۶۰ فریم بر ثانیه است. در حقیقت این یکی از ویژگی‌‌های دوربین این گوشی است که می‌تواند در یک ثانیه، ۹۶۰ فریم را ذخیره کند.

به اکانت خدایار می‌روم. او هم در پست‌های مربوط به این گوشی، از هشتگ  xperia960 استفاده کرده است که باز هم تاکیدی بر ویژگی دوربین این گوشی است. لااقل تاکنون متوجه شدیم که سونی تمرکز خود را روی معرفی این ویژگی از گوشی گذاشته است. اما این هشتگ را زمانی به کار می‌برد که بخواهد در مورد همین ویژگی صحبت کند و نه در مورد خود گوشی.

پنجم، از اینستاگرام کمک می‌گیرم تا به من هشتگ‌های جدید و یا مرتبط را معرفی کند. هر هشتگی که را که در اینستاگرام جستجو کنم، هشتگ‌های مرتبط با آن را به من نمایش می‌دهد. مثلا در عکس زیر، هشتگ سونی را جستجو کرده‌ام. لازم بذکر است که ممکن است برخی هشتگ‌ها به دلیل اینکه زیاد استفاده نشده‌اند، قسمت Related را نداشته باشند.

منبع:اینجا

+ نوشته شده در  چهارشنبه 10 بهمن 1397ساعت 5:34  توسط allen wessinger 

5 Social Media Tips For Your Content Marketing Strategy

 

1. Embrace influencer marketing.

If you don’t have your finger on the pulse of social platform changes, you’ll quickly get left behind.

Forbes can testify to the benefits of influencers. Recent takeovers of Forbes’ Instagram account by coding evangelist/model Karlie Kloss and musician The Weeknd to support Forbes’ yearly 30 Under 30 and Celebrity 100 lists, respectively, dramatically boosted the account’s numbers. “Influencers like that put Forbes before a youthful audience interested in business, tech and entertainment.” Gleason said. “That’s a desirable audience for us.”

Of course, Forbes has access to the movers and shakers who appear on its cover. Your organization needs to create its own network of influencers. If you need help doing that, Gleason says, call your local social media agency—and fast.

2. Draft a strategy.

“Always ask why you’re doing something in social,” Gleason said. “You need well-defined goals, a plan and resources to achieve them.”

YOU MAY ALSO LIKE

If something doesn’t fit the plan, you should be asking if it’s really worth executing. What’s the ROI? Does your organization have redundant social accounts, blunting your messaging? If so, reevaluate.

“A department that wants to launch a Twitter account should have to justify it from a business perspective,” Gleason said. “What’s the goal? What will the messaging be? If the applicants can’t answer those questions, it’s not worth the time and resources.”

That goes for any social initiative, of course, not just a new Twitter account.

3. Dig deep into data.

Gleason’s team cranks out both weekly and monthly performance reports for each social platform.

“Reacting to what the data tells you is one way to build engagement,” she said. Gleason’s team has translated data into new video formats and even the acquisition of a Forbes contributing writer specializing in Korean pop, a genre that produced startlingly good numbers on Forbes Twitter.

If you don’t have staffers daily parsing the data your social streams crank out, then get them. Not only will it boost your numbers, but your own time will be better spent on creating the content that matters and statistically performs best.

4. Watch the platforms like a hawk.

In December, to combat “fake news,” Facebook announced a policy change. Users could no longer modify the headlines and descriptions of posts to which they linked. Basic methods of audience development become obsolete in the course of a moing.

Gleason’s team made fast technical changes in reaction to the Facebook move. Can your organization move nimbly in the ever-shifting social landscape?

It’s not only policy changes, either. The stream of new products flowing from the platforms bears attention, too.

“If you don’t have your finger on the pulse of social platform changes, you’ll quickly get left behind,” Gleason said.

5. Consider social platforms as destinations in themselves, not distribution channels.

Link-outs from social posts are useful. But these days the point is to keep user eyeballs on the platform itself, since that’s where your readers are spending time.

“Users are used to being inundated with click-bait, especially on Facebook,” Gleason said. “Our goal is to post content that users expect to see on Forbes’ Facebook, Instagram, etc. Our feeds are curated thoughtfully.”

Implicit in all of the above is that content marketers need to become fluent in social, or at least make sure they’re working closely with their shops’ social teams. Silos have to break down.

“When social was new, marketing or comms teams could easily execute it,” Gleason said. “It hasn’t been that way for years. Investing in an experienced, dedicated social team is crucial for brand awareness, growth and audience development.”

source:here

+ نوشته شده در  دوشنبه 1 بهمن 1397ساعت 2:23  توسط allen wessinger